Sunday 21 August 2011

BLUE DAY

21 August 2011


Assalamualaikum... emmm... hari ni.. rasanya luahan hati saya agak membosankan untuk pembaca yang membaca... (pembaca pun sorang je... hehehe.. mr beardy fox.. thanx yer).


Macam biasa... aku buat rutin harian aku,,,, and tolong ummi sikit2... sebab dia tak berapa sihat.. dah nak dekat seminggu... seperti biasa jugak... apa2 jua pertolongan.. aku jugak yang akan dipanggil... like always... aku akan tolong tanpa rasa mengeluh..mesti korang tertanya2 kan, nape title kali ni blue day?


***orang kata... warna menggambarkan emosi dan perasaan kita ketika ini... macam perumpaan omputih "i want get a result with a flying colours (dengan lulus)", yellow = is for joy... and blue = sad.. ha~! dah faham??? (macam lakorang tak tau an.. hehehe).


Aku tak buka puasa lagi.. jam dah menunjukkan 20:10... emm...perut belum lapar akibat kejadian blues untuk aku tadi~ (saja nak dramatik sket.. kuang3)..


***Hari ni, aku kena maki... kena marah.. cuma kerana aku tanya soalan kat ummi... (sebab dia nak goreng jugak pisang)... cuma 1 soalan kenapa dia nak goreng pisang.. aku kena marah dan maki bagai...dan tujuan aku bertanya sebab ummi aku ngah sakit... tapi nakjugak ke dapur... makanan ada 7 jenis... macam mana tu? tak cukup eh? (terfikir kejap)  emmm..... (sabar la shida)...


Yang bestnya........... abang aku tanya soalan sebijik macam aku, ummi aku jawab elok je.. siap slow suara.. huhu... pelik tak? (aku lagi pelik)...


***Aku tanya, pastu kena marah2, dia siap repot lagi kat walid aku dia sakit hati ngan perangai aku.. aik.... then yang bestnya ummi cakap kat aku "mak hang beranakhang macam mana agaknya, perangai macam ni"..lol, maybe sebab waktu aku dilahirkan x jadi gugur sebab tu perangai aku kiok kot... sabo jer lah (hehehe)...


Aku tak terkejut ngan kata2 ummi.. sebab mak, ayah ngan adik beradik aku sendiri pernah kata, aku ni dari spesis lain kot (maybe dari pluto kot an.. ni aku je fikir... hehehe). So... for me no big deal... sebab sepanjang hidup aku, aku dah lali dengan kata maki dan hina... Tapi selagi ummi perlukan pertolongan aku, aku akan tetap tolong...


***Maaf ummi, adik bukan x nak bukak puasa sebab memberontak... tapi sebab hati terguris sikit malam ni... (tiba2 emosional.. huhu). Sebab aku x nak nangis depan meja makan... and more than that, aku xlapar... emm.... aku jarang menangis sebelum2 ni... tapi sejak kebelakangan ni, hati aku cepat tersentak.. (tengah memikir lagi) haish, lama2 silap hari bulan aku masuk hospital mental sebab otak mereng.. hahaha


.....Errr..... sorry kalau bosan sikit cerita hari ni... sebab tak da pe pun yang best dalam hidup aku untuk dikongsikan... :D


***Its me panda... (mata tetap mcm tu) ada tips x? hehehehe ok guys, have a nice day... >.<

2 comments:

  1. hurmm.... sit tight, releks and enjoy the day...

    sour day kena tukar jadi ceria tau...

    ReplyDelete
  2. woot~ Insya-Allah.. soon enough... mana tau.. the colour turns to yellow..>.<

    ReplyDelete